Sunday, March 04, 2012

✿ melaka ✿

entri kali ini berkaitan dgn aktiviti berhujung minggu .. k.naimah dah lama ajak saya ke melaka .. p umh abg dia kat sana sambil jalan2 melaka .. mula2 nak p mmg agak berat hati maklum la assigment berlambak .. hal program x settle lagi .. dean tak bagi p umh org asli .. so kami decide nak buat kat rumah anak yatim .. ayat yang sama di tanya oleh k.naimah kpd saya " jadi tak ??" dan jawapan yang sama saya bagi ke k.naimah " tunggu nak g beli tiket saya bgtau " hihi.. nak buat solat isthkirah dulu .. blh ke mcm ni ?? last2 saya decide utk ikut k.naimah ke melaka .. nak g umh su segan dah <-- sejak bila la saya segan dgn su ni ?? ngeh2 ... p pun sbb sy mempunyai alasan yang betul2 kukuh ..

1) roomate2 saya semua tak der kat bilik .. izat p sarawak .. mc na p Kl .. muni dia kata nak balik umh kakak dia .. saya mana blh ddk sorg2 dalam bilik .. jiran sebelah pun balik gak .. so mmg kene ikut k.naimah la..

2) kesian ke k.naimah yang bersungguh-sungguh ajak saya p ..

kami bertolak jam 8.45pg dr kuantan .. kami ni pergi berdua tp diiringi sekali dgn tasha n yana yang merangkap roomate k.naimah n classmate saya .. jln ke melaka sungguh mencabar .. serik pun ada nak p sana lagi .. pening kepala x yah ckap la .. cukup la sekali ni .. kami sampai di melaka sentral jam 2.30 ptg .. lama jgk perjalanan dr kuantan - melaka ni .. ingtkan dekat jer =_=

day 2

k.naimah ajak kitaorg p melaka wonderland .. ni pun salah satu sbb saya p sana .. semangat kitaorg nak main air sampai terlupa yang tempat ni buka jam 11 am .. patut la time kitaorg sampai suasana x meriah pun lagi .. so k.naimah bawa kami ronda2 melaka .. naik kapal , p beli barang2 utk dibawa pulang kat roomate .. around 3 pm kami sampai ke melaka wonderland .. tempat ni nak kata best ok la ... tp mainan dia x la sebanyak mana pun .. yang penting kami blh main semua mainan tnpa ada sekatan .. ada sesetengah tmn tema ni x bagi main kalau ppuan x pakai baju mengikut kehendak mereka .. aish .. takkn la kami nak pakai swimming suit kot .. apa pun kami enjoy main kat sini .. tambah2 org tak ramai .. so x der la nak beratur time nak main .. "penjaga" disini semua nya psikologi <-- betul x eja dlm bm ?? kat sini la pentingnya ilmu utk reverse psikologi .. mmg kene la kitaorg hari tu .. rasanya lps ni nak p dgn suami la.. cnfrm2 la diaorg x kn buat mcm hari tu .. ada suami yang jd pelindung utk isterinya ;p



A - The Tordano Chaser
B- The Rexy Ride
C- The Wave Rider
D- The Pendulum

paling saya suka main adalah gambar mula2 .. paling mebcabar adalah the pendulum .. org2 seperti k.naimah n liyana boleh la nak naik banyak kali pun ..



~ sampai juga akhirnya ~

~ kapal ~


day 3

lps hantar tasha p terminal sbb dia nak balik Kl umh kakak dia , k.naimah sekali lagi ajak kitaorg ronda2 melaka .. maklum la semalam x sempat nak ronda hbs .. masa tdk mengizinkan .. hari ini ramai pelancong dr china nak ambik gambar dgn kitaorg .. lps sorg , seorg .. naik penat gak la .. mula2 ingtkan dia nak srh kitaorg ambik gambr tp rupanya nak kitaorg msk sekali .. ptg tu kami naik menara taming sari .. tinggi kot menara tu .. fobia jap .. saya time tu diam x terkata .. k.naimah n yana sibuk bergambar .. maklum la dua2 jenis yang lasak .. saya jer yang ayu ;p .. time tu diaorg ajak bergambr pun sy tolak .. mmg x dilayan permintaan diaorg .. sori korng .. fobia punya pasal ..

~ org yang fobia mcm saya sila la naik ~~



~ cepat la balik .. dah penat ~

day 4

pulang ke bumi uia .. sampai2 dpt col dr umh tnya " nak suruh umi abah dtg kuantan ke cuti sekolah ni " hoho.. riang x terkata hati ini .. hari tu pernah tanya umi " tak nak dtg kuantan ke cuti ni ? " tp jwpan yang sedih saya dpt " abah kene ngajar time tu " reda jer hati ini bila dpt jwpn tersebut .. sbb tu la saya ambik keputusan utk ke Kl .. ddk umh su , ayh nie dgn ayh joe ... mungkin ada hikamhnya .. kadang2 terfikir mcm nak bongsu pulak perangai tp tu la org kata time tak kawin ini la kene spend masa bersama family bila dah kawin kene lebihkan masa dgn suami pulak .. maklum la bila kawin tanggungjwb sudah berpindah .. =)

No comments:

Post a Comment