Sunday, December 26, 2010

nurse ???

Bila di fikirkan balik , x pernah pun aku terfikir untuk menjadi seorg nurse or dalam bm kita pgil jururawat .. lepas jer spm , umi aku yang isikan borang2 ipta kat aku .. masa 2 aku dah x fikir apa dah ... Umi aku ada tanya pendapat aku , nak jadi jururawat x ?? hah?? boleh la .. ikut laa.. so umi aku pun letak la nursing uia sebagai choice yang pertama .. sambil2 tu umi aku apply gak matrikulasi n IPG untuk jadi cikgu .. Alhmdullah semua yang umi aku apply aku dapt .. Berkat umi aku kot (^_^)

CIKGU ??? NURSE ?? MATRIKULASI ???

Last2 aku pilih nurse walaupun aku x berapa minat jadi nurse ni ... Walaupun dah 2 tahun kat asasi UIA PJ , aku still x dapat nak pupuk untuk cintakan nurse ni.. Mungkin sebab aku x nampak lagi perjalanan masa depan aku walaupun umi , family aku mengatakan yang 10 thun lg bidang nurse akan naik .. Aish .. mcm mana ni ... Aku tawakkal jer laa..

UIA KUANTAN ....

Aku masuk uia kuantan dengan azam baru untuk memupuk cintaku pada nursing .... Lepas lalui posting yang agak mencabar baru tahu yang untuk menjadi seorng nurse bukan mudah .. xboleh la nak jadi mengeli , kene pantas n mcm-mcm lg .. Okies .. teringat kata2 umi aku " Kalu nak jd nurse x leh la nak geli .. " Walaupun aku ni jenis yang geli , nak x nak aku kene buat .. bak kata org " alah bisa tegal biasa " .. mungkin itulah pepatah yang sesuai untuk bdk2 nus ..

Lecturer ???

Bila masuk kuantan , lecturer kitaorng majoriti muda2 .. diaorng banyak memberi semangat kat kitaorng .. selalu bagi dorongan .. " WE ARE CHOOSEN " , " U ARE MY FUTURE " antara kata2 yang masih aku pegang ... Bila difikir2kan balik betul jgk mungkin ada hikmah bila parents aku memilih untuk aku ambil nursing.. Kalau diaorng sakit aku boleh jaga diaorng .. x payah nak harapkan nurse lain yang buat .. Aku akan buat untuk diaorng .. Apply apa yang aku belajar sekarang untuk diaorng ..

Posting ???

Apa yang korng akn terlintas dlm fikiran bila ada nurse srh kita cuci BO pt ??? Geli ??? Family dia x der ke nak cuci ??? itulah yang terlintas di fikiran aku bila first time buat bnda 2.. Teringat balik kata2 umi aku " jadi nurse ni besar pahalanya .. kita tolong orng sakit .. senang jer nak dapat pahala .. janji kak yong buat dengan ikhlas " .. Okies umi .. aku ikhlas buat semua ni .. lps melalui nya aku sedar yang bila kita buat kerja dengan ikhlas , keje kita akn menjadi mudah ..


Clazmate ???

Perkataan yang paling sesuai utk aku gambarkan tentang clazmate aku " AKU HEPI DENGAN DIAORG " ... Clazmate aku semua jenis yang sporting2 .. izinkan aku untuk buat venipuncture , insertion NG tube walaupun itu merupakan first time aku buat .. Walaupun ada yang sampai bengkak2 sebab x menjadi ambil darah , tapi diaorng x pernah salahkn antara satu sama lain ..

Sebagai kesimpulannya aku dah sayangkan bidang nursing sbab banyak memberi aku pengalaman yang tak mungkin org lain melaluinya contohnya masukkn NG tube ... Yang pastinya aku akn refuse kalau kene insert NG tube kat aku suatu hari 6ti (^_^)

No comments:

Post a Comment