Saturday, January 15, 2011

Talk on Cinta


Semalam bertarikh 14 jan 2010 , telah diadakan satu talk on cinta " Let's Get Married " . Bila tgk tajuk ni terfikir dlm diri adakah talk ni akan menggalakkan stdent kahwin awal ?? Dah la bdk UIA sekarang excited nak kahwin . Xp sebelum talk ni bermula , k.naimah srh aku interview 3 org bdk uia xp berlainan kos .. Aish mana la aku nak cari 3 org ni.. bkn keje senang . Dah la nak tayang kat audi KOM .. Nama yg pertama terlintas dlm fikiran aku 'Izzatulfadilah aka Izat .. Maklum la dia suka bab2 mencapap ni .. Alhmdllah dia sudi utk di temu ramah .. Aku dah sediakan soalan awl2 lg utk dia prepare . Antaranya

1. Apa itu cinta??
2. Cinta sebelum atau selepas kawin
3. Berkahwin masa belajar
4. Persediaan ke arah sebuah perhubungan ..

Aku suka bila dia menjawab soalan yang pertama .. Cinta itu cahaya sanubari n dot dot dot ... Saper yg p semlm blh dgr la dia ckp.. So izat amacm ?? mmg org x knl la awk ..

Alhmdllah , sambutan utk talk kali ni sgt2 memuaskan .. Penuh audi KOM sampai ada yang kene ddk kat tangga .. Xpe la ddk mana2 x penting yang penting ilmu yang akn d peroleh 6ti ..

"Bercinta sampai ke syurga Firdaus " itulah ungkapan yang paling aku suka dlm talk ni .. Masing2 dah mempunyai pasangan hidup kita dah sekarang iaitu Islam .. So bila kita kahwin , pasangan kita dah jd no 2.. Bila islam dijadikan no 1 , InsyaALLAH , hidup kita akn mendapat lebih keberkatan (^_^)

No comments:

Post a Comment