Sunday, April 17, 2011

OSPE

lepas tgk entri http://lightofheedful.blogspot.com/ aka rmteku sendri aku rasa macam nak post gak pasal OSPE ni .. syukur sgt2 coz aku berjaya kali ni.. sem lepas aku gagal .. fail dekat dressing ..aish .. walaupun lulus markah tp sbb fail satu stesen akn fail la semuanya .. OSPE kali ni aku kene petang kul 2.30ptg .. biasa aku menjadi group yang pertama masuk OSPE sbb nama aku start huruf "A" .. tp sekarang dah mula ikut matrix no ... penat gak la menunggu .. berdebar mcm- macam ada .. tp yang untungnya bila OSPE petang , kitaorng ada byk masa utk pratice. . . so pg tu , aku, ah , k.nemo, k.jie pun berlatih la sbb nak lulus ni.. kalau kene remedial terpaksa la dtg pulak 20hb ni .. aku dah serik kene remedial ni.. sekali ckup laa..

kul 11.30 ........................................................................................

kitaorg bertolak ke JHC dgn van bersama2 baju posting ..sebelum tu singgah jap kat cafe nak beli mkanan lunch tp x berapa nak lalu.. berdebar lbh .. tp aku paksa gak mkan sbb mak aku dah pesan sblm tu makan dulu sebelum p exam ..

kul 2.20ptg .....................................................................................................

kitaorg strt dibawa naik ke lab .. aku kene station no 1 .. dapat examiner PROF MAUNG dgn BRO KAMIL dan helper sis JUDY .. syukur sgt2 sbb examiner yang baik .. darah gemuruh aku dapat d kurangkan .. first soalan dapat pasal growth development .. kene bgtau n chart weight of the babies kat father .. punyalah gelebah , aku tak ddk masa bg explaination kat father .. kerusi sblh aku pun aku x nmpk .. nasib baik la sis judy srh aku ddk .. second pasal stump bandaging .. alhmdllah dpt jgk buat .. soalan ketiga ni la paling aku risau .. kene bg injection kat patient .. bukan patient pun tp patung je... dgn penuh hati2 aku buat .. time ni juz prof maung yg tgk aku.. bro kamil entah kemana xtau laa.. lepas tu pasal preparation abdominal paracentasis .. yg ni juz kene oprepare barang .. bak kata bro kamil , bdk2 ni hbt dalam memorizing benda .. al maklumla nak ke xnak mmg kene hafal.. kalau x cnfrm la x dpt jwb .. last sekali psl stoma care .. yg ni pun aku tawakkal je laa..

kul 3.00 ptg .................................................................................................

berakhirla OSPE .. masuk la LH1 utk tggu briefing dr lecture .. ni merupakan saat2 paling genting utk kitaorng .. semua nak balik awl bercuti dgn family .. maklumla ada yg dah 2 bulan x balik umh .. aku ??? nsb baik parents aku dtg kuantan time cuti sekolah hr 2.. nak hrp aku balik mmg x dpt la... bz jer memanjang .. dgn assgment n posting ...

kul 4 ptg ………………………………………………………………………………………….

ok skarang kita umumkan pelajar yang kene remedial … sis nani juz sebut angka giliran .. aku ternanti-nanti jgk kalau – kalau aku kene remedial .. alhmdllah .. aku dan geng aku semua berjaya .. syukur kepadaMU .. kepada yang kene remedial .. semua yg berlaku ada hikmahnya .. semoga berjaya 6ti …

No comments:

Post a Comment