Wednesday, May 18, 2011

day 7

hari ini dah masuk hari ke 7 aku berposting di KK Beserah .. cepat betul masa berlalu … tapi aku masih tdk sabar utk pulang ke rumah bercuti bersama keluarga walaupun kadang2 aku berasa bosan di rumah sebb parents , adk2 aku pagi2 dah turun umh utk ke sekolah .. sebosan – bosan aku kat umh lagi bosan aku kat sini .. balik posting tido , online .. tu jer keje aku sekarang .. nak study ?? xder xam .. lgpun semua nota2 aku , aku dah smpan dlm stork at bilik M3 4.3 .. maklum la kene kosongkan bilik sem .. sebelum ni x pernah pun bt .. berbalik pada posting aku kali ini , aku , n kawn2 dapat p sekolah hari ni .. ada program school health .. juz saper yang posting kat beserah jer dapat pergi .. syukur sgt2 .. ada jgk kelebihan org nama mula2 ni .. thank jgk kat Abdullah aka Dolah coz ssh payah arrange van .. kalau x dpt van mmg x dapat pergi la kitaorg ..

kitaorg bertolak dr KK dlm kul 9 pg coz staff nus yg pergi kene prepare vaksin utk bdk2 darjah 1 … dlm kul 9.30 pg kitaorg sampai kat SK Panching .. so far .. Sister Judy pun ikut kitaorg jgk .. aku , k.ayu , naqie dgn awang pergi kat taska .. lupa nak bgtau yang skolah tu ada kls pra sekolah .. kat sana kitaorg check kuku, rambut , n bagi ubt cacing .. ubt cacing dia comel la… dlm tablet mcm vitamin C .. siap perasa coklat lagi .. tak pernah aku tgk sblum ni .. apa yang lucu kat sini bila staff nus Tanya saper ada kutu ?? ramai yang jwb sy ada .. sy ada .. aish .. bdk2 ni fhm ke x kutu tu apa … nak tergelak aku kat situ .. cikgu diaorg garang laaa.. takut gak aku .. tp fhm2 jer la bdk2 ..mana nak dgr ckp .. kalau snyap pun kejap jer .. lps tu bising balik .. lumrah la 2.. lps siap cikgu dia srh bdk2 ckp “ terima kasih misi “ dlm nada upin ipin .. comel betul .. semangat diaorg .. =)

lps 2 kitaorg balik semula kat tempat bg imunisasi .. time 2 fadilah tgh tgk cara 2 bg injection kat bdk2.. sis judy srh aku bt .. tp lps naqie br aku bt .. takut kot .. getar tgn aku .. bkn apa aku jenis yg takut nak cucuk2 org ni .. takut diaorg sakit .. Pelbagai reaksi yang mencuit hati di tunjukkan oleh bdk2 ni .. ada yang teruja utk disuntik dan ada juga yang menangis ketakutan .. Maklum la ini merupakan pengalaman pertama bagi diaorng … Bdk2 ni dapat suntikan Difteria & tetanus . Sebelum bg injection , kitaorg bg OPV dulu .. nsb baik la bdk yang aku cucuk bg kerjasama yang baik … x bergerak2 .. kalau x ssh jgk aku nak cucuk .. mcm yg terjadi kat patient kak ayu .. jarum dah masuk tp dia struggle .. so jarum keluar n x dapat cucuk .. staff nus pun try dan dia pun struggle jgk .. juz dapt cucuk sekali jer … lps tu bdk 2 menangis2 .. aish .. hero pulak yang ngis .. heroin x pun … lps jer bdk ni menangis , 2 , 3 org bdk2 menagis jgk .. badi ke ni ?? tp walaupun ngis bdk2 ni ok .. x der la nak bergerak2 sgt .. tahan jer .. bdk ni mmg x mkn pujuk .. punya la kitaorg pujuk x dpt .. aku pujuk jgk .. tp lama2 x leh sabar … aku biar jer .. 6ti kang x pasal2 ada yg nak kene dgn aku .. jiwa aku bkn utk menjadi seorg guru .. aku blh nak pujuk org tp kalau hari2 mcm ni blh msk hospital sakit jiwa .. mgkin btul org cakap yg cikgu paling byk msuk wad bahagia .. tension dgn bdk2 kot .. last2 mari cikgu dia .. garang kot .. baru la dia bagi .. cikgu dia ckp “ bdk ni paling nakal dlm kelas “ .. nakal tp penakut .. ada jgk mcm tu ae .. apa pun aku enjoy hari ni .. best2 posting community ni .. xder tension sgt … tmbh2 dapat CI yg sporting mcm sis judy .. lps hbs pgram Sis Judy belanja kitaorg n driver mkn lunch kat kedai .. thnx sister .. esk nak g home visit pulak =)

No comments:

Post a Comment