Sunday, February 13, 2011

12 FEB 2011


hari ini aku plan nak settle kn barang- barang special task old folk .. maklum la kene jadi head com .. br rasa penatnya .. anak2 buah ku yang lain aku dah bahagikan kerja masing2 .. aku x blh bt seorng x larat kot ..

ang- edit gambar
nurul - bt pamplet
enah+kirah - settle sijil
afiqah - teman aku p beli barang
naim - assistant aku

so aku msg la izat bgtau nak pjam kete dia.. jnji dgn dia nak isi minyak.. Alhmdllah izat bg pinjam.. thank syg .. syg kamu sgt2..

dlm kul 10.15 pg aku dgn afiqah pun bertolak la kuar .. mula2 g ambik zaid.. sblm 2 aku awl2 lg dah msg zaid ingtkan dia nak kuar beli barang ..maklum la bdk laki ni ssh nak bgun awl.. tmbh2 weekend .. lagi laa.. aku plak yg jenis x suka tggu org.. zaid ni pm kitaorng utk old folk home..

1st destination - MYDIN kuantan.. time kitaorg sampai x ramai pun org .. kat sini kitaorg beli sapu tgn utk penghuni old folk home .. xleh beli yg berbulu .. nak kain cotton.. itulah ciri2 yg sis anis nak.. kitaorg pun beli la 2 pcket .. 1 packet ada 60 helai .. harga satu packet rm24 .. mmg jimat la.. sedangkan budget yg diberi rm2/person..

2nd destination- Cowboy .. kat sini kitaorg paper beg.. dah duit byk lbh so kitaorg decide utk beli paper beg + reben kat sini .. belanja yg d hbskan kat sini rm48...

3rd destination - ECM , kuantan .. kat sini nak beli frame utk letak gmbr2 bdk2 claz sy yg telah d edit oleh ang .. cari punya cari x jumpa.. last2 piqah suggest srh p KP .. aish .. KP jgk last2..

4th destination - KP .. kami p kdai2 gambr .. last2 jumpa.. hrga frame rm18 cuci gmbr rm10.. xp kerje ni x settle lg .. hr isnin ni insyaALLAH akn settle.. kami ambik keputusan utk mkn tgh hr kat sini jer.. maklum la dah kul 1 ptg ..

" piq, sy lupa nak beli kertas utk bt sijil "

cari la kat kp xp x jumpa pun.. last2 p mydin balik .. nsb x baik , kat mydin pun xder jgk .. xper la ,, xdop rzeki ..

lps tu kitaorg g franky .. ingat nak ambik dolah sbb zaid n dolah nak p beli hadiah kawin kunji .. ksian la kat diaorg nak bw brng2 kalu nk motor.. ssh nak bwa.. tgu la dolah siap solat n bersiap .. last2 dia nk p dgn motor.. aish dolah ni nak kene .. penat kitaorng tggu kamu .. lps 2 , p CIMB sbb zaid nak kuarkan duit utk beli peti ais utk kiosk ..

City mega menjadi pilihan slps draw duit .. p sana utk beli hadiah kunji .. byk btl duit bdk laki.. untung kunji dpt hadiah .. 3 hadiah plak 2.. dah la mahal satu2 .. xp yg jd hairankan aku , kunji ddk asrama bila masa nak guna ??? ke korng nak guna jgk ?? ki2..

lps siap plh n byr p plak beli peti ais .. lps 2 singgah masjid negeri utk solat zohor ..

destinasi seterusnya p sekolah teknik kuantan .. kat sini tempat adk angkat piq belajar .. piq nak jumpa adk angkat dia .. first time tgk adk angkat fiq.. mcm bdk form 1..

lps 2 kami kembali ke ecm sbb ada org mengidam nak mkn sushi .. sape kah dia ?? cuba teka..
lps siap2 semua, ada seorg bdk ni mengadu dahaga n ajak p minum.. so sblm p minum , kami singgah dlu kat kdai buku utk beli kertas bt sijil .. satu helai dpt 45sen..

kedai suzana menjadi pilihan kami utk minum .. siap2 minum kami pulang dgn hati yang riang .. dlm kul 6.30ptg kami sampai mhllah ....






No comments:

Post a Comment