Tuesday, February 15, 2011

15 feb



kul 5 pg ,aku mendapat sekeping msg dr mufi

" slam .. kita berlima - mirah, kasma, muni, mufi , n seorg lagi dah lupa nama akn naik kereta dgn kak jihan . bekumpul di cf sis kul 6.45pg "..

tanggal 15 feb merupakan acara 2 deminsion .. bagi sesiapa yg tidak mengetahuinya , program ni ajuran welfare .. pgram bersih kubur di perkuburan bukit sekilau .. aku bersiap2 awal coz aku x suka org tggu aku .. aku dapat memahami perasaan yg akn timbul bila kita lambat .. nasib baik la assist aku, tengku shakirah aka kirah jenis yg cepat jgk .. sehari sebelum tu, aku n kirah p beli n settle benda2 yg perlu d bwa bila pgram 6ti .. bekas air, senduk air, baldi, tikar, surat khabar semua ni sy n kirah perlu sediakan .. alhamdulillah .. ALLAH permudahkan segala urusan kami ..

kul 7++ : aku, kasma, muni, n seorg lg bertolak ke masjid dgn kereta kak jihan .. sampai2 di sana ternampak dgn seorg pak cik siap berbaju melayu n bersamping .. pak cik tu tgur kitaorg tnya bdk uia yang akan bt pgram tu ke ?? kak jihan mewakili kita org menjawab yea.. terfikir dlm fikiran kitaorg nak pgl pak cik ni ae ?? pak cik mcm x sesuai .. mana tau kot2 YB ke , bkn blh main pgl jer .. * tu la x fokos sgt bila time bm *

kul 8.15- hujan renyai2 turun .. kami dah gelisah kerana xder backup plan .. tak terlintas d fikiran kami hjan akan turun memandangkan seminggu ni pns terik .. hnya doa sahaja yg mampu kami bt .. Berdoa smga hari cerah utk memudahkan kerja kami ..

kul 8.30 - ceramah maulidur Rasul bermula .......

kul 9.30 - kami sampai di tanah perkuburan bukit sekilau .. agak jauh jgk dgn masjid .. nsb baik bus uia ada .. blh la angkut kami ni .. majlis bermula dgn ucapan aluan dr ketua kg .. baik jer ketua kampung tu .. sanggup turun padang join kitaorg .. kemudian pembahagian kumpulan bermula .. satu kumpulan ada 6 org .. tp rasanya x ikut pun .. apa yang aku nampak semua org bersemangat n excited utk bt kerja amal ni .. moga2 kerja2 amal kalian mendapat keredhaan di sisiNYA .. *senangkn nak dpt pahala free*

kul 11.30 - " kak mirah , plastik x cukup " kata kasma selaku pengurus prgam .. aku kata xper2 nanti kak mirah p beli .. mufi pun dah bg duit ke kak mirah .. aku terpaksa mengajak kak intan utk teman .. pada mulanya kitaorg nak naik motor jer .. xp malangnya xder helmet pulak .. Ilyas selaku PM bertanya kepada ketua kg .. Nak tau apa ketua kg tu jwb ????






" nah pinjam kereta pak cik je la .. " lps tu dia hulur kunci kat aku n bgtau no plat.. terkejut aku sbb ada insan yg sudi pnjmkn kereta kpd org yg br kenali .. Ilyas plak berapa kali bgtau hati2 .. ha3.. dia xyakin kot .. xp aku yakin dgn k.intan .. k.intan blh bw kereta manual dan auto.. x mcm aku .. manual fail .. =)

Aku n k.intan bergegas2 ke Eng Hong nak beli plastic .. nsb baik la perjalanan x jauh .. lps beli kami trus balik .. aku masih lihat semua org bertungkus lumus membersih .. sekali lg ucapan terima kasih bt semua yg terlibat ...

majlis berakhir pada jam 12.30 lps semua mkn nasi tgh hari d tanah perkuburan .. kami bersiap2 utk pulang ke imc dgn keadaan yg penat tp hepi sbb dapat bt kerja amal (^_^)



No comments:

Post a Comment