Tuesday, February 15, 2011

:: jalan2 settle old folk ::

belum hilang penat settle prgam 2 dimension hari ini , aku perlu settlekan bahagian special task old folk yg akn berlangsung esk di rumah ehsan, dungun .... aku srh naim merangkap asstnt aku utk teman aku p phostat pamplet utk bg kat org2 tua n staff2 di sana .. pada mulanya aku nak srh pquix drive kereta izat .. xp d sebabkan dia ada kerja , aku pun terpaksa la drive.. kene beranikan diri .. destinasi pertama kami adalah tempat phostat... nsb baik la ada jgk kedai yg buka hari ni.. maklum la hari ni merupakan hari cuti umum semperna hari kelahiran Rasul kita, Nabi Muhammad s.a.w .. Sebelum ni aku takut jgk kedai x buka .. back up plan aku kalau x buka kene print kat library pg2 esk sebelum bertolak .. kami tinggal jer kat kedai tu coz naim ajak aku p survey phone sbb phne dia dah rosak ..

maka destinasi kedua kami adalah KP .. aish .. xder tempat lain ke nak p ??? dr tingkat 3 kami trn ke tingkat bwh .. dr satu kedai kami jelajah ke kdai lain .. rasanya semua kedai phne kami singgah .. tnya harga, bandingkan harga ... ada jenis penjual yg ok .. ada yg x ok .. moody semcm jer .. hello.. kami datang bkn nak cr gaduh xp nak tnya jer .. jgn sbb kamu nak marah kat customer lain kami jd mangsa.. kalau mcm ni la sikap kamu sebagai penjual cnfrm la org xnk dtg kedai kamu ..

lepas penat meround2 kami singgah di sebuah kedai phne kat bwh .. waaa.. ada sebuah phne yg sgt comel .. dr china katanya ... dah la jenema dia jenama alat mekap .. blh percaya ke ?? kalau aku , aku akn fkir byk kali seblm membelinya .. maklum la bkn utk guna sehari dua .. xp utk jangka masa yg pnjng .. walaupun dia comel xp kalau x tahan bt pe jgk .. membazir duit jer.. so sebelum membeli sesuatu brng fkir faedah2nya dahulu...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Alhmdllah naim nak tolong msukkn brng2 yg nak bg kat org tua.. dah rngan kerja aku .. thnx syg sbb tlng .. sy btl2 penat .. x larat dah rasa .. minggu ni la paling bz.. dgn x cukup tdo + mkn terabai .. aish .. mcm mana la seorg nurse xp x jaga kesihatan ?? kalau nasihat org pndai jer.. wahai diriku jaga la mkn ae.. mkn ni penting .. lepas tu , ang, ana, fizah, sol dtg tolong naim.. so berkumpul la kami d bilik aku yg kecil ni .. aku just tukang tgk jer.. sori kawan2 ... Alhmddlah kerja aku menjadi lbh mudah dgn ada kalian semua .. thnx kawan2 .. aku x blh kerja seorg2 (^_^)



No comments:

Post a Comment