Monday, March 28, 2011

Jika Aku Jatuh Hati




Ya Allah ,
jika aku jatuh cinta,
cintakan lah aku kepada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadamu,
agar bertambah kekuatanku utk menyintaimu.

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku,
menyentuh hati seseorng yg hatinya terpaut kpdmu,
agr tdk tjth aku dlm jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tdk berpaling drpd hatimu.

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu,
rindukanlah aku pd seseorg ,
yg merindui syahid di jlnmu.

Ya ALLAH,
jika aku menikmati cinta kekasihmu,
jgnlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan,
indahnya bermunanjat disepertiga malam terakhirmu.

Ya ALLAH,
jika aku jatuh hati kepada kekasihmu,
jgn biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm,
perjalanan pjg menyeru manusia kpdmu.

YA ALLAH ,
jika engkau menghalalkan aku merindui kekasihmu,
jgn biarkan aku melampaui bts sehingga ,
melupakan aku kpd cinta hakiki dan rindu abadi,
hanya kepadamu.

Amin Ya Rabbal Alamin






No comments:

Post a Comment