Thursday, August 04, 2011

keliru


" berminat dgn nursing "

" senang ke nak dapat kerja bila ambik dgree nursing ?? "

" kenapa x ambik medic je ?? "

" senang ke belajar nursing ni ?? "

ni lah antara soalan2 yang selalu ditnya oleh orang kalau pasal nursing ... meh aku jawab tp ni jawapan aku la .. org lain aku x tau ..

nak kata minat nursing , aku minat la jgk .. cos ni pun mak aku yang pilih n dapat .. rezeki aku kat sini la ... Mula2 aku x minat sgt pun bidang ni.. x pernah terlintas pun kat fikiran aku nak ambik bidang ni .. ye la sapa yang suka cuci BO org , mandikan org .. tp bila lama2 minat aku makin bertambah .. byk aku dapat dlm bidang ni .. sekarang ni pun aku dah x kekok kalau setakat nak cuci BO cousin aku yang kecik ... lgpun senang la skit kalau family aku jath sakit aku blh jaga .. Tp org selalu memandang rendah bidang nursing ni .. x tau la kenapa .. ssh sgt nak terima dgree nursing ni ..

peluang kerja ????

x banyak sgt pun .. hospital goverment pun x ramai lagi ambik dgree nursing ni .. kalau ada pun berapa kerat jer .. yang ramai diploma KKM .. kalau kerja dgn gverment diaorg kene lalui mcm HO.. kejap kat medical wad , kejap kat surgical wad.. ok la 2 .. byk pengalaman diaorg dapat .. tp Alhamdllah setakat ni senior2 aku semua dapat kerja .. rezeki diaorg .. ada yang jadi staff nurse , ada yang jd lecturer .. walaupun diaorg lectrer diaorng still kene attachment dengan hspital sbb nak ambik penglaman .. mak aku harap aku kerja dgn hspital uia .. alahai .. x nak la aku ddk kuantan .. nak balik ddk kb la pulak .. tp apa yang aku pegang rezeki ni ada dimana2 .. yang penting kita tawakkal selepas berusaha .. lambt lagi aku nak kerja .. 2 thun lg tempoh utk aku hbskan pengajian ni .. buat masa sekarang aku nak fkir pasal stdy dulu .. kerja2 tu nanti la .. kalau x dpt kerja , aku buka bisness la dgn "dia" .. buka restaurant ke .. blh jgk tampung kehidupan kami lps ni .. =)

kenapa x ambik medic ??

jwpn aku senang jer .. rezeki aku kat sini .. lgpun aku x suka stress 2 ni .. ada oncol lagi .. biar la aku kerja shift mcm si dia ..

senang ke x belajar nursing ???

ada ke cos yang senang belajar ?? x yah stdy dah blh lulus exam ??? aku rasa semua ssh tp atas kita utk rajin atau x .. x senang pun ambik nursing .. byk kot subject 1 sem .. dgn university requirement subject lagi .. OSPE lg .. =)


gambar time lepas OSPE .. semua ceria sbb x der remedial




No comments:

Post a Comment