Saturday, August 13, 2011

puasa

Tahun ni aku dpt berbuka n bersahur dgn family selama 1 bulan .. lama tu .. seingat aku thun ni la aku dpt puasa bersama family .. bkn senang .. ada jgk kelebihan cuti lama ni .. biasa bersahur n berbuka dgn kawan2 jer .. walaupun dgn kwn2 , aku hepi jer sebab kwn2 aku jns yang x skema .. kecoh jer ... entri aku kali aku nak tulis pasal perbezaan puasa aku kat umh dgn mahallah ...

RUMAH

MAHALLAH

biasa kat umh , mak aku yang masak ..

beli jer kat cafe .. kadang2 je masak kalau rajin ;p


sahur , ayh aku yang kejutkan .. bila bgn pg2 , mknan dah terhidang kat ats meja .. tggu mkn jer ...=)

bgun sendri .. sedia mkanan sendri .. tetap kene bersahur walaupun malas .. biasa mkn roti dgn telur msk separuh jer ..


tak pernah berbuka kat luar ..

Ada ketika berbuka kat padang MPK bersama2 dgn clazmate .. best jgk tgk gelagat kwn2 time nak beli makanan..


Setakat ni x pernah lagi g bazar ramadhan .. ramai sgt org .. x suka g tempat2 ramai org ni .. serabut .. lagi pun kalau g , x tau nak beli apa sbb rasa mcm nak beli semua .. ;p


Selalu jgk la p sbb dah puas mkan mkanan kat cafe .. lauk sama ..

Selalu krm kat abah nak mkan apa .. abh yang tukang p beli .. nak harap aku mmg x pergi la jwbnya .. kesian la kat husband aku lps ni .. nsb baik la dia pndai masak .. kata dia order je apa aku nak mkn ...


biasa p sendri sbb nak x tau nak mkn apa .. lgpun nak hlngkan rasa bosan ddk mahallah ..


Apa2 pun , berbuka n bersahur di rumah atau mahallah masing2 ada kelebihan sendri .. semuanya aku suka ..

No comments:

Post a Comment