Tuesday, February 14, 2012

✿ Cabaran dan dugaan ✿

Cabaran sering hadir untuk menguji ketabahan kita . kadangkala kita menyalahkan takdir yang telah ditetapkan oleh Ilahi. Sikap kita ini menyebabkan kita mudah berputus asa dan mengalir air mata walaupun menghaadapi secebis dugaan . Tanpa kita sedari di sebaliknya ada hikmah yang tersembunyi . kadangkala juga hikmah itu merupakan nikmat yang tidak terhingga dan sebagai manusia kita haruslah bersyukur dan berikhtiar dalam menghadapi ranjau kehidupan yang berliku.

Usahlah kita tanamkan duri dalam daging kita dgn sikap lemah kita . Jika terkena duri sukar utk kita membuangkannya. Anggaplah cabaran itu adalah ujian ALLAH demi menjadikan kita insan yang kamil dan lebih dekat dgnNYA. Ingatlah kita bukan sendirian dlm menghadapi cabaran. ALLAH membantu umatnya. Insan yang berani menghadapi cabaran adalah insane yang tabah . Oleh itu kuatkan semangat kita utk menjadi insan yang lebih sempurna dalam menghadapi arus hidup yang semakin mencabar pada zaman yang serba mencabar ini.


p/s : cabaran utk memahami subject biostatistic & epidemiology <-- sape nak ajar saya subject ni ?? ;p


YA ALLAH , kuatkan hati ku untuk menerima ujian ini .. berhentikanlah air mataku dari terus mengalir .. ikhlaskan hatiku untuk menerima segala ketentuan dariMU .. =)

No comments:

Post a Comment