Thursday, February 16, 2012

✿ istikharah ✿

ertinya :

" YA ALLAH , saya memohonkan pilihan menurut pengetahuanMU dan memohon penetapan dengan kesuasaanMU juga saya memohonkan kurniaMU yang besar , sebab sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui dan saya tidak mengetahui apa-apa. Engkau Maha Mengetahui perkara ghaib. YA ALLAH , jikalau di dalam ilmuMU bahawa urusan saya ini ....... baik untukku dalam agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku maka takdirkanlah untukku dan mudahkanlah serta berikanlah berkah kepadaku di dalamnya . Sebaliknya jikala di dalam ilmu bahawa urusan ini ........... buruk untukku , dalam agamaku , kehidupan serta akibat urusanku maka jauhkanlah hal itu daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku yang baik-baik saja dimana saja adanya , kemudian puaskanlah hatiku dengan takdirMU itu " ..


YA ALLAH jika engkau ketahui bahawa lelaki ini yang terbaik bagiku YA ALLAH maka kau tentukan dia untukku dan Engkau permudahkanya untuk ku YA ALLAH .. AMIN

" Dalam diam ku simpan cintaku , dalam hening ku kemas semua harapanku, dan ku simpul dalam setiap Istikharahku kepadaNYA . Biarlah kelak nyataNYA yang akan berkisah dalam nyataku "

- " kalau kita sukan seseorg , jangan beritahu si dia . Nanti ALLAH kurangkan rasa cinta padanya dan ALLAH takkan bagi . Tapi luahkan pada ALLAH . ALLAH maha tahu jodoh kita siapa =) "

~~ hobi saya kali ini suka post2 yang berkaitan dengan kahwin .. musim kawan2 nak kawin .. tambah2 ramai dah classmate yang dah p kursus kahwin .. InsyaALLAH sem ni sy nak g kursus kawin jugak kat uia <-- walaupun calon x der lagi .. saya suka tgk kawan2 yang dah selamat mendirikan masjid mereka .. dah sempurna sebahagian agama mereka .. walaupun tanggungjawab mereka bertambah tapi mereka sgt2 la bahagia .. selalu berdating bersama .. maklum la dah halal .. lagipun persekitaran yang saya ddk sekarang menggalakkan student2 utk kahwin awl .. ramai bdk uia kahwin time study .. ~~

No comments:

Post a Comment