Monday, February 27, 2012

✿ weekend yang menyenangkan ✿

rasanya dah lebih 3 hari x update blog .. maklum la sy menspendkan masa hujung minggu di kl utk meluangkan masa dgn sepupuku di sana .. lagipun minggu lps kls x full sangat .. baru nak perasaan yang credit hour saya sem ni hanya 12.5 tp awk lagi sikit .. aish =_= .. mak saya awl2 lagi dah pesan jangan pergi Kl seorg diri .. maklum la KL ni busy .. mcm2 boleh berlaku .. so saya decide nak p dengan izat .. dia pun nak g beli buku jgk <-- hantu buku budak ni .. walaupun voucher dah hbs tp still nak beli jgk + nak renew membership punya card .. patutnya kitaorg plan nak pergi minggu pertama msk kls .. tp tu la org kata kita merancang , Allah pun merancang tp perancangan yang terbaik adalah dari Allah .. kitaorg bertolak lebih kurang jam 2.30 ptg lps settle urusan solat , makan semua .. walaupun blh jamak taakhir tp apa salahnya kita dahulukan solat .. hati pun senang dalam perjalanan .. kita pun x tahu apa yang akan berlaku nanti .. lebih kurang 5.30 pm , kitaorg sampai kat Kl <-- laju kot driver bus bawa .. x lena nak tido .. kepada pemandu2 bus semua jgn la bw laju2 .. kesian kat penumpang ... kedatangan kami di sambut oleh bdk2 kecik .. maklum la dah lama x jumpa .. aunty pun siap hidang pizza dgn air lagi lps kami sampai .. <-- thnk umi hae dgn ayh nie yang sudi bagi tumpang tido kat umh ..

aktiviti kami :

melayan bdk2 ni main .. <-- mcm bdk kecik rasa .. mana taknya kitaorg main mainan kanak2 .. mungkin tu salah satu factor sy n izat x berapa nak matured .. jiwa kanak2 masih byk di dlm diri kami berdua .. walaupun begitu , kwn2 yang dah kahwin selalu kata xpe x matured pun bila dah kawin matured itu akan berlaku dgn sendirinya .. kadang2 terfikir betul jugak kata2 mereka ni .. saya boleh lihat pada classmate yang dah kawin dan akn berkahwin x lama lagi ..apapun cousin2 ku hepi bila kami bermain bersama2 .. lagi pun kesian kat diaorg yang tunggu kitaorg utk main bersama <-- lps solat, mengaji diaorg terus ajak main .. bagus cara didikan mak cik dan pak cik saya .. lps solat , umi hae sendiri yang akan ajar anak2 mereka mengaji Al-Quran .. walaupun umi hae seorg guru <-- confirm2 la busy dengan kerja .. buat soalan .. saya pun boleh rasa apa yang umi hae lalui .. maklum la mak ayh sy pun cikgu jgk , tp tanggungjawab mendidik anak dgn didikan akhirat tidak dilupakan .. moga2 saya menjadi sepertinya .. si kakak baru darjah 3 n si adik baru masuk darjah 1 .. tp peragai mereka berbeza .. si adk selalu mengalah dgn si kakak .. adik kecik jer mcm bdk umur 5 tahun .. ingatkan bila dah sekolah dah berubah tp still maintain .. patutlah selalu kene kacau kat kwn2 dia .. teringat cerita mak cik saya yang si adk balik sekolah menangis2 .. bila di tanya kenapa si adk menjawab yang bdk laki tolak dia sampai jatuh gara2 nak balik cpt .. tanya si adk knpa la bdk laki ni nakal sgt <-- bdk laki ni nakal ke ?? dulu saya sekolah semua ppuan so x tau la .. jwb si ibu biasa la bdk laki mmg mcm 2 .. nakal .. =)

kat umah uncle saya ada 3 ekor ular .. sape2 nak rasa nak pegang mari la .. <-- saya geli nak pegang .. kata umi hae bukan senang nak masuk syurga <-- semua gara2 dia geli dengan ular tp uncle saya still beli ular sbb minat kat binatang tu .. nak tak nak kene terima la hobi suaminya =)

p/s - kisah bersambung next entri (^_____^ ) .. disaat ini saya rindukan mereka yang menceriakan hidup saya ..


No comments:

Post a Comment